torstai 31. lokakuuta 2013

KYSYMYKSET & VASTAUKSET


21 kysymystä - te kysyitte, minä vastaan. 


JULIA

Ootko itsevarma ihminen? Toisaalta olen, toisaalta taas en ole. Mun itsevarmuus vaihtelee paljon ihan päivittäin: jos lähden vaikka ulos vaatteissa, joissa tunnen oloni epämukavaksi, en ole yhtään itsevarma. 

Millä tavalla se näkyy/ei näy? Edellä jo mainitsinkin yhden tavan. Saatan kokea myös hetkittäin alemmuuskompekseja ulkonäköön ja muihin pinnallisiin asioihin liittyen, mutta kuten jo sanoin, niin vaihtelee aika paljolti päivittäin. Toisinaan olen täysin tyytyväinen itseeni, toisinaan taas epävarmuutta luovat pienimmätkin asiat.

Kerro sun koulutaustasta? Valmistuin lukiosta 2009. Sen jälkeen opiskelin kolmisen vuotta amk:ssa hoitotyötä, mutta nuo opinnot mulla on edelleen kesken sen vuoksi, etten koe alaa yhtään sopivaksi itselleni. Parhaillaan olenkin vaihtamassa alaa ihan kokonaan - opiskelen avoimessa yliopistossa suomen kieltä.

Mikä on sun unelma ammatti? Onpa vaikea kysymys! Mulla ei ole ollut koskaan mitään kovin kirkasta ajatusta siitä, mikä haluaisin olla isona. Olen haavellut aina kaikesta taiteellisesta, kuten näyttelijän tai runoilijan ammateista. Tällä hetkellä mua kiinnostaa myös erilaiset kielenhuoltoon liittyvät ammatit. 

Ootko sosiaalinen? Juu, olen kyllä. Viihdyn hyvin ihmisten seurassa, mutta on mussa sellainen erakko-puolikin. Välillä on päästävä mököttämään yksin ja sulkeutumaan omiin ajatuksiin! 

Millaisten ihmisten kanssa tuut toimeen? Tulen pitkälti kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen. Ainakin niin kauan, kun on pakko. ;) Siedän monenlaista käytöstä ja mulla on melkoisen pitkä pinna.

Entä millaisten kanssa et tuu toimeen? Pyrin välttelemään viimeiseen asti kauhean voimakastahtoisia ja määräileviä persoonia, koska oon huomannut että sellaiset syövät yleensä muiden (ainakin mun) hyvää mieltä jo pelkällä läsnäolollaan. 

Millaisista ihmisistä pidät? Pidän tosi monenlaisista ihmisistä. Reilut, rempseät, hauskat ja omaperäiset tyypit on mun mieleen. Tietysti ihmisen pitää olla myös luotettava ja hyväntahtoinen.

Ihailtavia piirteitä, entä huonoja? No nuo kaikki edellä mainitut kuuluu niihin ihailtaviin piirteisiin. Ihailen myös kiltteyttä, lojaaliutta, avuliaisuutta ja ylipäätään kaikkia sellaisia kauniita piirteitä. Huonoihin piirteisiin kuuluu ehdottomasti ainakin epärehellisyys, ilkeys, kiusaaminen, oman egon pönkittäminen ja sellainen turha päällepäsmäröiminen.

Mitä odotat tulevaisuudelta? Mun odotukset koskee aika tavallisia asioita, kuten naimisiinmenoa, lapsia ja omakotitaloa. Lähitulevaisuudessa odotan pääseväni opiskelemaan yliopistoon, myöhemmin toivon saavani tehdä sellaista työtä, josta nautin. Toivon myös, että ehdin matkustella jossain vaiheessa kunnolla. :)



PUKEUTUMINEN

Mistä saat inspiraation sun pukeutumiseen? Vähän oikeastaan kaikkialta. Useimmiten inspiroidun ihan vain omaa avonaista vaatekaappiani tuijottamalla ja vaatepinoja siirtelemällä. Inspiraatio voi ilmestyä kuitenkin mistä vain, esim. blogeista, telkkarista tai muotilehdistä. Tai se voi kävellä vaikka kadulla vastaan!

Millaisista tyyleistä et tykkää? Hui, en osaa varmaan mainita oikein mitään erityistä tyyliä tähän. Monenlaiset, voimakkaatkin tyylit voi olla hienoja, jos niitä osaa kantaa oikealla asenteella. Omakohtaisesti mua ei kuitenkaa inspiroi esim. gootahtavat tai överi blingbling -tyylit. Tällä hetkellä koen todella tylsäksi täysin klassisen pukeutumisen, jossa suositaan yksinkertaisia asuja ja kalliita merkkituotteita. Tyylissä pitää näkyä myös persoonallisuus, ei vain se, minkä saa rahalla LV:n putiikista!

Mitä et ikinä pukisi päällesi? Olen oppinut, että pukeutumisasioissa ei saisi koskaan sanoa "ei koskaan". Monesti käy nimittäin niin, että ensin tulee vannottua, ettei voisi ikinä käyttää jotain vaatetta, ja kuitenkin hetken päästä löytää itsensä haaveilemasta juurikin siitä samaisesta vaatteesta. En pukisi päälleni leveälahkeisia farkkuja, en vaikka ne olisivat kuuminta huippumuotia. Pliis, muistuttakaa mua tästä sitten kun kirjoitan haaveilevani joistain karseista trumpettihousuista. ;)

Mitkä viisi sanaa kuvaa sun tyyliä parhaiten? Kokeileva, mukava (=mukavuudenhaluinen), näyttävä, naisellinen, blingirokkihippi (se on sana, vannon, turha väittää vastaan).


MUUT

Mikä saa sut erityisen onnelliseksi? Ihanat ihmiset, hyvä ruoka/musiikki, onnistuminen ja käpertyminen omaan sänkyyn rankan päivän jälkeen. Frida tekee mut päivittäin pelkällä läsnäolollaan todella onnelliseksi!

Millainen on täydellinen päivä? Pitkät yöunet, herääminen virkeänä (tarviin 11 tuntia unta ollakseni virkeä), rauhallinen aamupala, kaunis ilma ja kiireetöntä, mukavaa tekemistä tärkeiden ihmisten kanssa. Siinä pitkälti avaimet täydelliseen päivään. Tietysti jokin yllätyksellinen ohjelmanumero tms. on aina plussaa. ;)

Mikä on lempielokuvasi? Katson tosi paljon elokuvia, mutta täytyy myöntää, että olen maailman huonoin mainitsemaan lemppareitani nimeltä. Tykkään eniten kaikista koskettavista ja lällyistä romantiikkaleffoista, mutta monet toiminnallisemmatkin leffat on hyvää katseltavaa. Nyt tulee ensimmäisenä mieleen Dear John, jonka katselin juuri pari viikkoa sitten kolmatta kertaa. Ja en voinut edelleenkään katsoa sitä itkemättä! Tykkään hirmuisesti myös musikaalileffoista (Moulin Rouge, the Phantom of the Opera jne.).

Kauneinta maailmassa? Tässäpä vasta hankala kysymys. Siis maailmassahan on ihan tajuttomasti kauniita asioita, kun osaa vaan vilkuilla ympärilleen oikealla tavalla. Tai sitten mulla on tapana kulkea vaaleanpunaiset lasit silmilläni. :D Mun vastaus saattaa olla tosi kliseinen, mutta rakkaus on kyllä yksi maailman kauneimmista asioista! Siis sellainen puhdas, pyyteetön ja aito rakkaus.

Lempi juhla? Juhannus on ehdottomasti mun lemppari!

Voisitko mennä kauneusleikkaukseen? Olen aika vahvasti kauneusleikkauksia vastaan. Ne ovat paikallaan silloin, kun on oikeasti jotain korjattavaa, mutta vain turhamaisuuden vuoksi en lähtisi mihinkään suurempaan leikkauseen. Voisin koittaa joskus esim. botoksia, mutta en usko että varsinaiseen leikkaukseen lähtisin koskaan. Ainakin tässä elämänvaiheessa tuntuu siltä. :D

Millaiset blogit on hyviä? Luen monenlaisia blogeja. Suosin yleensä hieman pienempiä blogeja, koska musta tuntuu, että monet suositut bloggaajat ei panosta blogeihinsa välttämättä täysillä, tai ole yhtä kiinnostuneita lukijoistaan kuin pienempien blogien kirjoittajat. Yleisesti ottaen pidän blogeista, jotka on ulkonäöltään ja sisällöltään selkeitä; vaalea värimaailma, yksinkertaiset sivuasetukset sekä suuret ja hyvänlaatuiset kuvat vetoavat muhun. Tekstin pitää olla sisällöltään mielenkiintoista sekä helposti luettavaa. Persoonallisuus on aina plussaa. Luen eniten lifestyle- ja muotiblogeja, mutta välillä innostun myös sisustus- ja kokkausblogeista.


Kiitos kaikille kysymyksiä lähettäneille! Tätä postausta oli hurjan kiva tehdä, ja ajattelinkin, että voisin tehdä joskus myöhemmin vastaavanlaisen hieman eri toteutuksella. :)
Comments (2)

2 kommenttia:

  1. Kiitti vastauksista! Tosi kiva postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todella mukava kuulla, että tykkäsit postauksesta! :))

      Poista