keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

HELSINKI 28.07 - 29.07

Tässä hieman lisää kuvia Helsingin reissultamme, tällä kertaa järkkärillä otettuna. Lähdimme Suvin kanssa sunnuntai-aamuna matkaan junalla, ja koska olimme ennen Jannia perillä, odotimme häntä terassilla ihanasta auringonpaisteesta nauttien. Heippa vaan niille ambulanssikuskeille, jotka vilkuttelivat meille liikennevaloissa! :D Kun Janni sitten saapui, lähdimme viemään matkatavaramme hotellille. Janni oli varannut meille huoneen Scandic Simonkentästä, ja huone osoittautui oikein mukavaksi sekä laadukkaaksi. Hotellille kirjautumisen ja tavaroiden viemisen jälkeen palasimme takaisin kaupungille shoppailemaan. Päätimme käydä syömässä kesken shoppailukierroksen Vapianossa, jota Suvi ja Janni olivat hehkuttaneet minulle jo pitkään. Itse en ollut siis aiemmin syönyt kyseisessä ravintolassa, ja meinasinkin olla aluksi hieman sekaisin paikan erikoisten ruoantilausjärjestelyiden takia. Pääsin kuitenkin nopeasti perille ravintolan tavoista, ja pian olimmekin jo ulkosalla nauttimassa ihanista ruoka-annoksistamme. Janni ja Suvi luottivat pastaan, kun minä tilasin itselleni pitsan. Alapuoliset ruokailukuvat ovat muuten ihan punertavia, sillä istuimme ulkona punaisten Vapiano-aurinkovarjojen alla! Syömisen jälkeen jatkoimme vielä hieman ostoskierrosta, ja lopuksi suuntasimme ruokakauppaan. Eväiden ostamisen jälkeen oli aika palata hotellille valmistautumaan iltaan ja Rihannan fanittamiseen.

Vasemmanpuoleisesta kuvasta näette millainen siivo huoneessamme oli about 10 minuuttia paluumme jälkeen... :D
Kuten kerroin jo eilen, oma iltani päättyi nopeasti Rihannan keikan jälkeen, kun minulle tuli kova migreeni. Tytöt lähtivät kuitenkin käymään vielä yksillä Tigerissä. Oli ihan hyvä, että pääsin ajoissa nukkumaan, sillä pitkistä yöunista huolimatta olin melko väsynyt seuraavana aamuna. Heräsimme yhdeksän aikoihin, ja painuimme hetimmiten nauttimaan ihanasta sekä monipuolisesta aamiaisesta hotellin ensimmäiseen kerrokseen. Olimme kaikki niin nälkäisiä, ettemme ehtineet edes jutella juurikaan toisillemme aamupalapöydässä. :D Aamupalan jälkeen aloimme valmistautua vielä toiseen shoppailukierrokseen. Meidän oli pakattava myös laukut, sillä hotellihuone oli luovutettava puoliltapäivin.

Kesken shoppailujen päätimme huilahtaa hieman Arnoldsilla, josta tilasimme Jannin kanssa frozen yogurtit. Tykkäsin hurjasti omasta mangon makuisesta annoksestani, mutta Jannin hunajalla höystetty annos oli suorastaan karmean makuinen.  Tästä lähtien muistetaan ainakin, ettei tilata kyseistä annosta hunajalla. :D Kerrankin tuli muuten syötyä periaatteessa jälkkäri ennen pääruokaa, sillä pian Arnoldsin jälkeen me lähdimmekin jo ruokailemaan. Ja arvatkaas minne suuntasimme tällä(kin) kertaa? Jep, Vapianoon. :D Olihan sinne päästävä vielä kerran syömään ennen kotiin lähtöä. Tällä kertaa minäkin valitsin itselleni ruokalistalta pastan, joka oli kyllä ihan mielettömän hyvää!

Pian syömisen jälkeen olikin sitten aika vilkuttaa Helsingille hyvästit ja suunnata kotia kohti. Minulla on kyllä jonkinlainen viha-rakkaus -suhde Helsinkiin: en ole vieraillut kaupungissa oikeastaan kovinkaan monesti, mutta viimeisillä kerroilla olen oppinut pitämään siitä kovasti, vaikka suuremmat kaupungit eivät liiemmin olekaan mieleeni. Nytkin pidin Helsingissä olemisesta niin paljon, että olisin voinut jäädä sinne vielä pitemmäksi ajaksi. Toisaalta minua kuitenkin ahdistivat hieman isot ihmisjoukot, kova hälinä sekä liikenteen melu. Kun pääsin kaupungista pois, tunsin oloni heti paremmaksi. En tiedä onko tämä jotain kokemuksen puutetta ja tottumuskysymys... Vai olenko minä oikeasti vain sellainen pienempien kaupunkien tyttö. Mutta onhan Helsingissä, kuten muissakin isoissa kaupungeissa, ihana piipahtaa aina välillä!

// Some pics from our visit to Helsinki :)
Comments (12)

1. Vapianon ruoka on niin makoisaa, varsinkin ne pastat!! Siellä on vaan yleensä aina ihan hirmuisesti porukkaa, enkä kyllä ihmettele yhtään!

Näytät ihan todella upealta ja hyvältä tuon vaalean tukkasi kanssa :)

1. Todellakin! Haha, mietin kauhulla ihan samaa kun mentiin sinne sunnuntaina. Paikka oli ihan pinkeenä ihmisistä ja oli vielä kauhean kuuma, tuli sellainen olo ettei yhtään halua änkeä sinne väkijoukon sekaan :D Mutta ymmärtäähän sen tungoksen!

Voi kiitos<3 Oon nyt monelta saanut kuulla, että tää vaaleampi väri on ehdottomasti parempi, ehkä se sitten on vain enemmän mun juttu. :)

2. Mulla oli sama fiilis Helsingistä ton mun päiväreissun jälkeen: oon kotoisin pienestä kylästä, ni jotenkin se Helsingin väenpaljous ei miellytä mua. :D Mut siellä on kiva piipahtaa välillä ! :)

1. Heii hyvä etten ole ainoa, jolla on tällaiset fiilikset! Mietinkin jo että kuulostanko ihan kummajaiselta kun kirjottelen tommosia. :D Mutta se on varmaan vaan paljon tottumisesta kiinni... :)

3. really nice!!!

I like round glasses very much!

4. Kuulostaa ihanalta reissulta! :)

Miullakin on vähän samansuuntaisia ajatuksia Helsingistä. Jännä, ettei se edes ole iso kaupunki (verrattuna näihin Euroopan kaupunkeihin, Lontoo, Pariisi jne), mutta silti, kun sinne menee, niin jostain syystä se tuntuu isolta! :D Ja kivasti tunnen itseni siellä maalaiseksi, vaikka olen asunut maailmalla paljon isommissa paikoissa kuin se. Ja just tuota kuvaa kattoessani ajattelin, että kylläpä näyttää kaupunki autioituneelta. Lomalle ovat karanneet. ;)

1. Haha aivan, itekin kirjotin siitä koko ajan vaan "isona kaupunkina", vaikkei se loppujen lopuksi sellainen edes olekaan. Hassua, että susta tuntuu maalaiselta siellä! Ei siis ihmekään, että musta tuntuu maalaiselta siellä, jos sustakin tuntuu ja sulla on kuitenkin kokemusta :D Tosiaan, lomalla ovat varmaan. Mutta mun mielestä tuolla oli kuitenkin ihan tarpeeksi väkeä... :DD

5. Kivoja kuvia taas!! kuulostaa ihanalta!
    On jännä että vaikka asun Helsingissä en oo kuitenkaan ikinä ollu mikään suurkaupunki-ihminen:D kävin kesällä Oxfordissa ja Lontoossa, mutta kertavisiitti Lontoossa on mulle tarpeeksi...taas pieneen ihanaan Oxfordiin voisin muuttaa vaikka heti!

hei aivan pakko kysyä vielä fläteistä, mistä kennelistä teiän koira on?:)

1. Hih, kiitos :) Ohoh, melko ristiriitaista! Oon itenkin käynyt kerran Lontoossa, eikä se ollut oikein munkaan mieleen... :D

Meidän Frida on Jämsästä Korven Akan kennelistä. :))