keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Food Diary

Eilen oli taas hyvin itselleni tavanomainen arkipäivä: aamusta lähtien noin kahdeksan tuntia opiskelua, alkuillasta lenkki Fridan kanssa sekä hiukan muuta kuntoilua, ja ilta telkkarin sekä tietokoneen parissa rentoillen. Päätinkin eilen aamulla, että kuvaan kaikki päivän ateriani ja teen niistä pikkuruisen ruokapäiväkirjamerkinnän tänne blogiin. Olen huomannut, että itselleni sopii parhaiten syöminen noin 3-4 tunnin välein. Kun luen pitkän päivän, syön mielelläni vain pieniä ja kevyitä välipaloja, sillä suuremman, lämpöisen aterian syöminen kesken lukemisen alkaa helposti väsyttää. Siksi syönkin lämpöisen, isomman aterian aina vasta lopetettuani päivän luku-urakkani. :) Viime viikon alussa kirjoitin tässä postauksessa siitä, kuinka minun pitäisi alkaa liikkua taas enemmän ja ottaa itseäni niskasta kiinni syömistapojeni suhteen, jotta saisin karsittua suurimmat epäterveellisyydet ruokavaliostani pois. Nyt olen psyykannut itseäni kovasti, ja innostunut terveellisten elämäntapojen noudattamisesta uudelleen. :)


Aamupala klo 8.00: Kaksi viipaletta ruisleipää levitteellä, juustosiivuilla ja paprikalla. Lasi maitoa sekä isompi lasillinen vettä vitamiiniporetabletin kera. Paahdan aina nykyään tavallisia ruisleipiä kahdesti paahtimessa, ja annan leipien jäähtyä molempien paahtokertojen jälkeen. Tämä vie aikaa hieman enemmän, mutta leivistä tulee ihan superrapeita ja rouskuvia! Aamuisin juon myös noin puolisen litraa vettä, yleensä ennen syömistä.

Välipala I klo 11.00: Kupillinen vihreää teetä tilkalla rasvatonta maitoa, sekä purkki kreikkalaista jogurttia. Tuo jogurtti ei ole ihan terveellisimmästä päästä, sillä siinä on aikamoinen määrä sokeria ja kaloreitakin, mutta se on ihan tajuttoman hyvää ja täyttävää. Tällä hetkellä olen niiiin kyllästynyt kaikkiin rahkajuttuihin, että olen pyrkinyt pitämään niistä suosilla taukoa!

Välipala II klo 14.00: Suurehko omena ja kourallinen maapähkinöitä. Juomana jälleen kupillinen teetä ja lisäksi iso lasi funlight-mehua. Tässä pitkin päivää tulee juotua myös vettä koko ajan melko tasaiseen tahtiin. :) 

Lämmin ateria klo 17.00: Kaksi pienehköä kotitekoista jauhelihapihviä, paistettua sipulia ja perunoita, sekä salaattia, paprikaa ja kurkkua. Juomana lasillinen rasvatonta maitoa. Paistettu sipuli on ihana lisuke ruoille, voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon. :) Paistetuista (tai keitetyistä) perunoista en välitä kovinkaan paljoa, mutta tällä kertaa niitä oli tarjolla niin tuli otettua. Syön yleensä lihan ja salaatin pelkiltään, tai tumman pastan kera.

Iltapala klo 21.00: Rasvatonta luonnonjogurttia mansikoiden kera. Tämä on kyllä ihan mielettömän hyvää! Ja kevyttä sekä terveellistä. Suosittelen koittamaan. :) Yleensä sekoitan jogurtin sekaan myös raejuustoa, jotta siitä tulee proteiinipitoisempaa ja täyttävämpää. 

Tällaiset olivat siis syömiseni eilen. Mitäs tykkäätte tämäntyyppisistä postauksista, teenkö näitä jatkossakin? Täällä blogissa on ollut kyllä viime aikoina todella arkiset ja jopa hieman vaisutkin tunnelmat - ehkä se kuvaa hyvin tämänhetkistä elämäntilannettani. Elämä kun on tällä hetkellä hyvin arkista ja hiljaista! Mutta lupaan postailla teille ainakin asukuvia ahkerammin tässä pääsiäisen aikana. :) Nyt alan odotella Greyn Anatomiaa. Ihastuttavaa keskiviikkoiltaa teille murusille! 

// Here you can see pics of my yesterday's meals: breakfast, two snacks, dinner and evening snack. :)
Comments (8)

8 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää!

    VastaaPoista
  2. Oi hurjan hyvän näkösiä ruokia! :)

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus! Sain tästä muutaman vinkin joita aion kokeilla : )

    VastaaPoista
  4. Ei kaloreita, rasvaa ja sokeria tarvitse pelätä, ellei satu olemaan raivodieetillä. :)
    Henk.kohtaisesti en pidä ruokapäiväkirja postauksista, mutta ehkä suhtautumiseni niihin on päässyt vähän anoreksiablogien, sekä lähipiirissä puhjenneiden syömishäiriöiden takia värittymään negatiivissävytteiseksi. Toisaalta ne ovat mielestäni verrattain tylsiä.
    Mutta jos niitä tahtoo tehdä ja se on itsestä hauskaa, niin sittenhän kannattaa kuunnella ensisijaisesti itseään. :D

    xoxo Nina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan samaan mieltä, ettei noita mainitsemiasi tarvitse pelätä! Ikävää, että sulle on jäänyt tämäntyyppisistä postauksista negatiivinen kuva syömishäiriöiden takia. Näitä kun moni tekee ihan ilman mitään syömishäiriöitäkin. :) Mutta mukava tietää mielipiteesi, kiitos siis kommentista!

      Poista