tiistai 19. maaliskuuta 2013

FED UP

Olen ollut jo pitkään todella kyllästynyt ja tyytymätön nykyiseen elämäntyyliini liikunnan ja ruokailun osalta. Olin ennen todella tarkka syömisistäni ja rakastin liikuntaa, mutta kuten kerroin tässä postauksessa, sain jossain vaiheessa tiukasta ja kurillisesta elämästäni tarpeekseni. Koska elämäntilanteeni oli tuolloin muutenkin vaikea, liikkuminen jäi ihan minimaaliseksi, ja syömisestäkin tuli vähän mitä sattuu.  

Pyrin syömään nykyään mahdollisimman terveellisesti, mutta antaudun liian usein ja liian helposti erilaisille epäterveellisille houkutuksille. En tarkoita, etteikö tällaisista herkkuruoista ja -juomista saisi nauttia, mutta mielestäni niistä pitäsi myös osata kieltäytyä. Minun tulisi myös liikkua enemmän, ja pitää sitä kautta itsestäni parempaa huolta - esimerkiksi lihaskuntooni minun täytyisi alkaa panostaa taas oikein todenteolla. Olen äärimmäisen kyllästynyt siihen, että kroppani on jatkuvasti turvoksissa ja että olen väsynyt sekä tukkoinen kaiken aikaa. Minulla on nykyään myös hirvittävästi monenlaisia mielitekoja (esim. sipsit, pitsa jne.), joiden syömisestä en ole koskaan aiemmin juurikaan edes nauttinut. Minun pitääkin siis todella ottaa nyt itseäni niskasta kiinni, ja alkaa tavoitella terveellisempiä elämäntapoja. Siispä, enemmän liikuntaa ja vähemmän epäterveellisiä ruokavaihtoehtoja minulle! Rakastan syödä puhdasta ja terveellistä ruokaa, mutta esimerkiksi väsyneenä tulee antauduttua helposti erilaisille mieliteoille. Alkoholin ajattelin jättää nyt kokonaan pois joksikin aikaa, ihan vain sen takia, että yleensä kroppa turpoaa drinksutellessa ja tulee entistä enemmän erilaisia epäterveellisiä mielitekoja. En ala kuitenkaan suunnitella mitään dieettejä tms. itselleni - en oikein usko sellaisten toimivuuteen, sillä kysehän on kuitenkin loppujen lopuksi terveellisten ja itselle sopivien elämäntapojen löytämisestä sekä niiden vakiinnuttamisesta. :)

pics weheartit.com
Herääkö teillä mitään ajatuksia tästä aiheesta? :)

// I'm really fed up with my quite unhealthy lifestyle atm. I go in for sports too rarely, and I have also had this bad habit of eating junk food lately. So, I really need to pull myself together and start to take care of myself again. :) Wish me luck!
Comments (9)

9 kommenttia:

  1. Kuullostaa oikeen hyvältä ajatukselta, vaikka sun vartalossas ei oo mitään vikaa! :) Mutta eihän tässä siittä kyse ollutkaan, vaan enemmänki siittä miltä susta itestä tuntuu ja miten voit! :) Oon tammikuusta lähtien jättäny pois karkit, sipsit, pullat yms. ja olo on kyllä huomattavasti parempi! :) Tottakai on jollekin helpompi sopia itelle yks herkkupäivä viikossa, mutta mulla toimii paremmin tämää kaikki tai ei mitään-taktiikka! Tsemppiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan totta, nyt olikin nimenomaan kyse siitä, että saan oman oloni paremmaksi ja terveemmäksi :) Toi on kyllä hauska, miten joillekin sopii paremmin se, ettei koske herkkuihin ollenkaan, ja toisten on taas parempi pitää herkkupäivä aina silloin tällöin. Täytyy vaan löytää se itselle parhaiten sopiva tapa! :) Kiitti :>>

      Poista
  2. I like the pictures and notes next to them. It's so true. That gave me new energy to continue what I just didn't finish.


    http://theshortiesfashion.blogspot.co.uk/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wow, I'm glad to hear this inspired you! :))

      Poista
  3. Mäkin painin IHAN samojen asioitten kanssa kun sä :(. Mitä mulle on tapahtunut :(? 100% kuin suustani tullutta. tosin pizzasta en tykkää, mutta sen tilalla voi olla vaikka heitetäänpä nyt joku hodari mun osalta :D.

    Ja tää ei oo pelkän ulkonäön vuoksi. Vaan kaiken. Selkä alkaa olla kipeä kun en tee mitään sille. Ja kun olen tarjoilija, tarviin lihaksia, jotta jaksan kantaa painavia lautasia..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa kuulla, etten ole yksin näiden asioiden kanssa. :)) On tosi hyvä, että tajuaa oman tilanteensa ja tekee päätöksen asian muuttamiseksi, mutta on sen tilanteen tajuaminen kuitenkin jotenkin raskasta. Tulee just tollainen olo niinkuin kirjoitit, että mitä mulle on tapahtunut.

      Ja tosiaan, vaikka ulkonäkökin ehkä vaikuttaa asiaan hiukan, niin kyllä kyse on eniten juuri siitä, että haluaa voida paremmin, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Kun syöminen ja liikunta on tasapainossa, on vaan kevyempi ja virkeämpi olo, yöllä saa nukuttua paremmin ja päivällä jaksaa keskittyä jne. Puhumattakaan tuosta lihaskunnosta, josta mainitsit!

      Kyllä me pystytään tähän, ollaan vahvoja tyttöjä♥ Päivä kerrallaan, oikeita valintoja tehden. :)

      Poista
  4. Itse aina pohdin alkoholin juomisen vaikutusta mun kehoon, tiedän juovani liikaa ja liian usein. Selittelen sitä aina että oon nuori ja se kuuluu opisekeluelämään, kadehdin salaa niitä ihmisiä jotka jättää sen pois tai hyvin vähälle! :-)

    Itse oon tsempannu syömisen kanssa tänä vuonna, vaikkakin mun syöminen on aika kaukana terveellisestä vielä. Vaihdon melkein kasviruokavalioon ja oon huomannu että se vaikuttaa muhun positiivisesti. Tosin en koskaan ennenkään oo punaista lihaa syönyt. Mun heikko kohta on vihreät Pringlesit, en vain voi vastustaa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kyllähän se tavallaan jossain määrin kuuluukin nuoruuteen ja varsinkin opiskelijaelämään, varmasti tosi monet ajattelee samalla tavalla. Mun mielestä alkoholin haitoista puhutaan aivan liian vähän - en itekään ajattele kovin usein niitä terveydellisiä haittoja, mietin vaan sitä rahan menoa ja karseita darrapäiviä. HYI. Varmastikin just tärkeintä on, että tietää omat rajansa ja osaa ottaa kohtuudella. :) Jos susta tuntuu että juot liikaa, niin on ainakin hyvä, että oot hoksannut sen! Hyvä alku vähentämiselle :)

      Kuulostaa tosi hyvältä! Oon ite sitä mieltä, että hyvän ruokavalion pohjana on just kasvikset. Kysymyshän on siitä, mikä sopii parhaiten kellekin - jos huomaa jonkun jutun toimivaksi, niin kannattaa pysyä sillä linjalla :)) Hahah nyt tästä vastauskommentista on kyllä tulossa aikamoinen terkkarisepustus, mutta nojooo. :D Pringlesit kuulostaa hyviltä hahaha. :D

      Poista
    2. Haha ei kyllä mun kohdalla riitä toi se että oon hoksannut sen! Onneksi sentään yleensä osaan ottaa kohtuudella :p Oon siinä mielessä onnellinen ettei mulle ikinä oikein darraa tuu, väsy lähinnäkin ja rahanmenon oon ratkaissut sillä että juon vain viiniä hehe. Yritän tsemppaa muilla osa-alueilla niin paljon, että tän paheen voin itselleni sallia. Niin kamalalta kuin se kuullostaakin! Miksi ees alan puolusteleen dokaamista?? :D

      Ainut huono puolihan tässä kasvissyönnissä on se, että pelkään etten saa tarpeeksi proteiinia yms muita juttuja joita lihasta sais helposti.

      Poista