tiistai 29. toukokuuta 2012

Testissä: Öljyt hiuksille ja iholle

Ostin alkukeväästä kokeiluun Schwarzkopfin Gliss Daily Oil Elixir - hiusöljyn, ja tuolloin kirjoitin postailevani öljystä omia arvioitani sitten, kun olen saanut otettua tuotteen kunnolla käyttöön. Olen käyttänyt tuotetta nyt lähes joka kerta hiustenpesun yhteydessä, ja sen levittämisestä onkin tullut jo oikeastaan tapa. Pari viikkoa sitten sain toisenkin öljytuotteen käyttööni, joten ajattelin, että nyt olisi hyvä aika kertoa hieman tarkemmin näistä tuotteista. :)

Uusin tulokas purkkikokoelmassani on erilaisille ihon arville tarkoitettu Bio-Oil. Sain tuotteen anopiltani syntymäpäivälahjaksi pari viikkoa sitten pienen "perhevitsin" varjolla. Juttu juontaa juurensa erääseen tyttöjeniltaan, jolloin tukkaani kihartaessani onnistuin sohaisemaan kuumalla kihartimella otsaani palovamman. Edelleen ihmettelen, voiko näin edes tapahtua oikeasti? Ilmeisesti voi, ainakin minulle. No, perheen keskuudessa tästä traagisesta tapahtumasta on jaksettu vääntää vitsiä kyllästymiseen saakka. Ihan kiva, että ainakin joku löysi ilonaiheen onnettomuudestani. Palovammasta jäi tietysti otsaani punoittava arpimainen läntti, ja olin täysin varma, ettei se lähde otsastani ikinä pois. Olin todella surullinen ja huolissani asiasta: kukapa nyt haluaisi keskelle otsaansa suuren, näkyvän jäljen! En ainakaan minä - varsinkaan, kun kasvojeni iho on ollut aina todella hyväkuntoinen, ja olen ollut hyvin onnellinen kyseisestä piirteestäni. Ilmeisesti anoppini huomasi kaikkien vitsailujen seasta oman ahdistukseni, ja päätti auttaa minua, ostamalla minulle Bio-Oilia. :D


Kuvat google

Tässä pienet tietoiskut tuotteista kiinnostuneille:

Gliss Daily Oil Elixir on kehitetty vaurioituneille hiuksille. Tuote ravitsee hiusta ja antaa sille pehmeyttä sekä kiiltoa - näin luvataan tuoteselosteessa. Hiusöljyä levitetään hiusten pituuksiin ja latvoihin 1-2 painallusta kerrallaan. Tuotetta voi käyttää kolmella eri tavalla:
 
1. Hoitavasti ennen hiusten pesua
2. Tehohoitona pyyhekuiviin hiuksiin
3. Viimeistelynä kuiviin hiuksiin, jolloin antaa hiuksille rakennetta ja kiiltoa

Bio-Oil on puolestaan kasviuutteista sekä vitamiineista valmistettu erikoisihonhoitoöljy. Öljy häivyttää iholle jo muodostuneita arpia (myös raskausarpia!) ja ennaltaehkäisee uusien arpien muodostumista. Lisäksi tuote tasoittaa ihon epätasaisia sävyjä. Bio-Oil sisältää A- ja E-vitamiineja sekä kehäkukka-, laventeli-, rosmariini- ja kamomilla-öljyjä. Tuotteen ainutlaatuisen PurCellin Oil - ainesosan ansiosta tuotteen koostumus on ohutta, mikä parantaa öljyn imeytymistä, ja näin ollen myös sen ainesosien vaikutusta. Tuoteselosteessa on selitetty ja kuvattu tarkasti öljyn käyttöön liittyviä hierontatapoja.

No, mitä mieltä olen sitten itse ollut tuotteista? Gliss-hiusöljy on toiminut mielestäni hyvin. Purkki on melko pieni (75ml), ja se sai minut kauhistelemaan tuotteen hintaa sitä ostaessani - purkki taisi maksaa noin 7 euroa. Ei sillä, että 7euroa olisi tuntuva hinta, mutta kuvittelin, että tuote kuluisi loppuun hetkessä! Tämä kuvitelma osoittautui kuitenkin vääräksi; olen nyt käyttänyt öljyä useita kuukausia, ja purkista on kulunut vasta vajaa kolmasosa. Tuote on siis todella edullinen! Mielestäni tuotteen hinnan lisäksi myös sen laatu on ollut kohdillaan. Olen käyttänyt hiusöljyä selosteen mukaisesti kaikilla kolmella eri tavalla, ja erityisesti olen pitänyt siitä pyyhekuiviin hiuksiin jätettynä. Tuote on mielestäni hyvin öljyinen, ja jos sitä menee vähänkin liikaa, se tekee hiuksista helposti likaisen tuntuiset. Mutta kun oppii annostelemaan öljyä juuri sopivasti, se todella silottaa ja pehmentää hiuksia! Olen havainnut tuotteen lisäävän myös hiusteni kiiltoa. Kiilto tuli kauniisti esiin erityisesti niillä kerroilla, kun levitin öljyä kuiviin hiuksiini viimeistelynä. En ole kuitenkaan kovin usein uskaltanut tehdä niin, sillä minua pelottaa aina hieman, että hiukseni menevätkin vahingossa liian rasvaisiksi öljystä. :) Pitänee vielä mainita, että pidän paljon tuotteen pehmeästä, hieman ehkäpä makeastakin tuoksusta!

Kuva schwarzkopf-professional.fi

Bio-Oilia en ole tosiaan ehtinyt käyttää vielä paria viikkoa kauempaa, mutta jo nyt olen melko vakuuttunut tuotteesta. Olen levittänyt öljyä aamuin illoin otsani palaneeseen kohtaan, ja  punoittava jälki ei ole yhtään niin näkyvä enää kuin pari viikkoa sitten! Olen levittänyt öljyä myös kasvoilleni ja ihoalueille, jotka kuivuvat minulla todella helposti (esim. sääret). Öljy on tehnyt ihostani paljon entistä pehmeämmän tuntuisen. Tuoteselosteessa sanotaankin, että tuote sopii hyvin myös kuivaihoisille. Näin positiivisen kahden viikon käyttökokemuksen jälkeen aion ehdottomasti jatkaa tuotteen käyttöä, ja hieroa öljyä jatkossa myös joihinkin ihoni arpikohtiin. Tuoteselosteessa neuvotaan käyttämään ainetta arpiin aamuin illoin kolmen kuukauden ajan näkyvän tuloksen saamiseksi. Aika siis näyttää, onko öljyllä vaikutusta myös arpeutumiin. :) Hinnasta vielä sen verran, että 60ml:n purkki taitaa maksaa reilut 10 eruoa. Tämäkään tuote ei ole siis hinnalla pilattu!
Comments (3)

3 kommenttia:

  1. Bio-Oiliahan suositellaan siveltäväksi keholle myös raskauden aikana, jotta ihoon tulisi lisää kimmoisuutta, eikä tulisi raskausarpia. Monet naiset vannovat sen nimeen ja pidän ehkä itsekin mielessä jos joskus rupea pikkuihmistä tehtailemaan. :)

    Kiva kuitenkin kuulla, että tuotteet ainakin sinulle toimivat! Ja ei sellaisista pikkuvirheistä kannata ottaa pulttia. Itselläni on ollut aika äkäinen akneiho, enkä onneksi siihen kuollut. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, juuri sitä tarkoitin, kun kirjoitin aineen ennaltaehkäisevän uusien arpien muodostumista! En vain viitsinyt kirjoittaa asiasta enempää, kun tuli tuota tekstiä muutenkin sen verran paljon tähän postaukseen. :D Kiitos kuitenkin tarkennuksesta! Itse ajattelin ehdottomasti kokeilla tätä öljyä raskauden aikana, sitten joskus tulevaisuudessa. :)

      Ja olen samaa mieltä, viis pikkuvirheistä. Palovammani ei vain olisi ollut enää mikään pikkuvirhe, jos se olisi jäänyt killittämään keskelle otsaani suurena ja kirjavan punaisena, muuten kalpeaa ihoani vasten. :D Onneksi tilanne on hieman tasoittunut!

      Poista
  2. Olen kuullut paljon hyvää Bio-Oilista, ja tämän postauksen perusteella se pitäisi viimeinkin hankkia kokeiluun :) Ilmeisesti aika klassikkotuote kuitenkin kyseessä!

    VastaaPoista